reklama

Schizofrénia na druhú

Ak má niekto diagnózu schizofrénie (v preklade z gréčtiny „rozdelená myseľ“), je to v podstate duševne chorý človek, ktorý má problémy v oblasti citovej i spoločenskej. Jeho vnímanie okolia je z pohľadu iných ľudí minimálne čudné, pretože stráca vzťahy k tomuto okoliu, je apatický, máva halucinácie a počúva vlastné myšlienky. S troškou nadhľadu sme akýmisi schizofrenikmi všetci, aj keď na to nemusíme mať práve papiere ako Haškov „ouřední blb“ Švejk. Každý je svojím spôsobom rozpoltený, nikdy nič nie je iba čierne, alebo iba biele.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ináč je to však v takom prípade, ak sa jedná o schizofréniu na druhú. Táto diagnóza zatiaľ nie je ani riadne preskúmaná, ani oficiálne uznaná, ale existuje. Som si tým istý na 100%, pretože ju majú takmer všetci nami volení zástupcovia - tzv. „služobníci ľudu", či už sa jedná o moc „vládnu" alebo „zákonodarnú". Za to však nemôže zvolený nešťastník, za to môže jeho choroba, choroba prudko nákazlivá, ktorá sa začína prejavovať až (a vždy len) po jeho zvolení do akejkoľvek funkcie.
Pred zvolením „služobníka ľudu" do radov politických je to normálny, bežne schizofrenický občan, ktorý svorne nadáva spolu s ostatnými na všetko. Po zvolení sa tento občan automaticky stáva schizofrenickým na druhú. Jeho myseľ sa začína deliť zvláštnym spôsobom. Popri základnom delení rozhodnutí na „dobré" a „zlé", ktoré ovládal aj pred tým, ich začne deliť ešte aj v druhej línii - na „pre mňa", a „pre ostatných". Neviem a nechcem si ani len predstaviť, čo sa musí diať v jeho hlave. Z toho by jeden mohol zošalieť. Ako to zvládnuť ? Úplne jednoducho.
Základné kombinácie sú štyri:
1. Dobré pre mňa a dobré pre ostatných
2. Dobré pre mňa a zlé pre ostatných
3. Zlé pre mňa a dobré pre ostatných
4. Zlé pre mňa a zlé pre ostatných
Ako sa rozhodnem v jednotlivých prípadoch ?
1. Som za, lebo je to dobré pre mňa
2. Som za, lebo je to dobré pre mňa, čo tam po ostatných
3. Som proti, lebo je to zlé pre mňa, čo tam po ostatných,
alebo som aj za, ak za to niečo dostanem
4. Som proti, lebo je to zlé pre mňa, ostatní môžu byť radi,
alebo som aj za, ak za to niečo dostanem
Suma sumárum: rozhodnutia, ktoré sú dobré pre ostatných, odobrím len a len v prípade, keď sú dobré aj pre mňa, eventuálne z toho niečo mám. Odobrím aj rozhodnutia, ktoré sú síce zlé pre všetkých, ale ja osobne z toho niečo mám. Zvláštne. Vcelku aj nepochopiteľné, najmä z toho pohľadu, že by som mal byť služobník, nie pán. Asi sa do politiky chodí naozaj pre seba, a nie pre ten poondiaty ľud, čo ma tam zvolil. Toto je tá demokracia. Či ???

Pavel Daum

Pavel Daum

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som krava. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu